Aktualizuji zobrazený obsah |
I. Všeobecná ustanovení
Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek
prodávajícího, tzn. společnost BIOMAC s.r.o., IČ: 25859145, DIČ: CZ25859145, se
sídlem: Brníčko 1009, Uničov 783 91 jako prodávající (dále jen "BIOMAC" nebo
Prodávající), a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat při reklamaci zboží
pořízeného od Prodávajícího.
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými
obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží. Uzavřením kupní smlouvy a
převzetím zboží od Prodávajícího Kupující souhlasí s tímto Reklamačním
řádem.
Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před
definicemi ve Všeobecných obchodních podmínkách. Pokud tento Reklamační řád
pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován ve Všeobecných
obchodních podmínkách. Pokud není definován ani tam, chápe se ve významu, v
jakém jej užívají právní předpisy.
Jako doklad o záruce vystavuje BIOMAC ke každému zakoupenému zboží
nákupní doklad (faktura, nebo prodejka) a vyplněný záruční list se všemi zákonem
uvedenými a potřebnými údaji pro uplatnění záruky (zejména: název zboží, délka
záruky, cena, množství, výrobní číslo).
Záruční list obsahuje název společnosti BIOMAC, její identifikační
číslo a sídlo. Standardně však, umožňuje-li to povaha věci, vydává Prodávající
namísto záručního listu Kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené
údaje.
Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, BIOMAC v
záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované záruky, uvede
její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým je možno uplatnit nároky z
ní plynoucí. V záručním listu BIOMAC zároveň uvede, že poskytnutím záruky nejsou
dotčena práva kupujícího, která se ke koupi věci
váží.
Prodloužená záruka - tato záruka musí být vždy v souladu se
záručními podmínkami danými výrobcem a s jakoukoli související reklamou, přičemž
v takovém případě záruční list vždy obsahuje shora uvedené náležitosti a je
vydán v souladu s výše uvedenými podmínkami.
II. Délka záruky
Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží Kupujícím, případně
dnem uvedeným na záručním listě.
Při prodeji spotřebního zboží je zákonná záruční doba 24 měsíců,
nestanoví-li zvláštní právní předpis lhůtu delší. Výjimku může tvořit zboží
prodávané se slevou (zboží poškozené, použité, nekompletní atd. - taková
charakteristika je vždy uvedena u zboží - pokud není, má se za to, že se jedná o
zboží nové, nepoškozené a kompletní). Jde-li o věci použité, neodpovídá BIOMAC
za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí
kupujícím, a práva z odpovědnosti za vady věci zaniknou, nebyla-li uplatněna do
12ti měsíců ode dne převzetí věci Kupujícím. Tuto dobu uvede BIOMAC v dokladu o
prodeji věci a dostatečně výrazně i u nabízeného zboží a v potvrzení objednávky.
U věcí prodávaných za nižší cenu z důvodu vady či nekompletnosti se záruka
nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena
sjednána.
BIOMAC může tuto zákonnou lhůtu prodloužit. Délka záruční doby je
vždy vyznačena na záručním listě (v části Záruka). Záruční doba se skládá ze
zákonné lhůty (24 měsíců) a případně prodloužené záruční lhůty. Záruční doba se
dále prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamaci. Práva z odpovědnosti
za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v
záruční době.
U prodloužené záruční lhůty se reklamace řídí výhradně tímto
Reklamačním řádem.
III. Záruční podmínky
Kupujícímu je doporučeno, aby bezprostředně při dodání
překontroloval spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky
s firemním logem, poškození krabice) podle přiloženého dodacího listu. Kupující
je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou, s
tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku
kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím
protokolu přepravce.
Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně zdokumentovat
(vyfotit a popsat) a oznámit e-mailem na adresu: info@biomac.cz, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu
zaslat e-mailem, nebo poštou Prodávajícímu. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo
vnějšího poškození zásilky nezbavuje Kupujícího práva věc reklamovat, dává však
výrobci možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní
smlouvou.
Kupující může zboží reklamovat osobně na sídle Prodávajícího, nebo
odeslat poštou na adresu BIOMAC s.r.o., Brníčko 1009, Uničov 783 91, Česká
Republika. Je-li však v záručním listě zboží uveden autorizovaný servis, který
je v místě Prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní Kupující
právo v autorizovaném servisním středisku (viz seznam autorizovaných servisů na
www.BIOMAC.cz v sekci
"Autorizované servisy").
Kupující může vadné zboží na reklamaci zaslat přepravní službou na
adresu provozovny Prodávajícího nebo autorizovaného servisu. Reklamované zboží
by mělo být důkladně zabezpečeno, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho
poškození, balík by měl být označen viditelně "REKLAMACE" a obsahovat:
reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství), doporučujeme přiložit
kopii nákupního dokladu, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje
Kupujícího (zejména zpáteční adresa a telefonní číslo). Bez výše uvedeného je
znemožněna identifikace původu i závady zboží. Tento postup je doporučen i
Kupujícímu-spotřebiteli, pokud neprokáže a nedoloží uvedené skutečnosti jinak.
Taktéž doporučujeme zvolit si požadovaný způsob vyřízení reklamace (viz
níže).
Kupující-podnikatel doloží platnost záruky předložením nákupního
dokladu, pokud bylo v minulosti zboží reklamováno, též doloží doklad o
reklamaci. Na nabývacím dokladu (nákupní nebo reklamační doklad) musí být stejné
výrobní číslo, jako na reklamovaném výrobku (pokud výrobek výrobní číslo má).
Tento postup je doporučen i Kupujícímu-spotřebiteli, pokud neprokáže a nedoloží
uvedené skutečnosti jinak.
BIOMAC negarantuje plnou kompatibilitu prodaných součástí s jinými,
BIOMAC neschválenými součástmi, jejichž funkčnost nebyla Kupujícím výslovně
požadována v písemné objednávce, ledaže je taková kompatibilita u podobného
zboží obvyklá a nebylo-li Prodávajícím u zboží výslovně uvedeno, že je dané
zboží kompatibilní pouze s uvedeným seznamem či není kompatibilní s uvedeným
seznamem.
Záruka se nevztahuje na vady vzniklé použitím nesprávného nebo
vadného vybavení, nesprávného spotřebního materiálu, ani na případné škody v
důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé a přitom nebylo
vyloučeno v přiloženém návodu k použití. Dále se záruka nevztahuje na závady
vzniklé špatnou obsluhou, neodborným, nebo nepřiměřeným zacházením, použitím a
instalací, které jsou v rozporu s montážním návodem a uživatelskou příručkou, s
výjimkou běžných odchylek.
Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že
taková činnost není činností obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém návodu
k použití):
mechanickým poškozením zboží,
používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou,
prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo
prodejcem nebo výrobcem určeno,
neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním odborné
péče o zboží,
zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v
rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými
zásadami,
provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů
výrobku,
zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.),
vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší
mocí.
Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, jež jsou v
rozporu s výše uvedenými podmínkami, Kupujícím a Prodávajícím výslovně
dohodnuty, vymíněny nebo Prodávajícím deklarovány, případně je lze očekávat
vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému způsobu užití
zboží.
Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou
Kupujícím (v reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem závady). Pro
uvedení závady doporučujeme písemnou formu.
Zjistí-li technik, že příčinou problémů není reklamovaný výrobek,
ale neodborná montáž, skladování, nevhodné používání, přílišné zatěžování,
přetěžování výrobku, bude reklamace zamítnuta. V případě, že Kupující souhlasí s
placenou opravou, bude účtována dle aktuálního platného ceníku. Před provedením
placené opravy bude kupující informován o ceně opravy, jejím rozsahu a době,
nutné k jejímu provedení. K provedení placené opravy lze přistoupit jen po
výslovném souhlasu Kupujícího (resp. na základě uzavřené objednávky, případně
servisní smlouvy) učiněném po informování dle předchozí
věty.
Zařízení a doplňky, které podléhající běžnému opotřebení je možno
chápat jako "spotřební materiál". BIOMAC upozorňuje tímto Kupujícího na uvedenou
skutečnost a doporučuje provádět odbornou údržbu a servis. Záruka však tímto
upozorněním není omezena.
BIOMAC má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případech,
kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují
základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu
řízení, ledaže se jedná o znečistění obvyklé.
IV. Vyřízení reklamace
Je-li Kupující-spotřebitel, o reklamaci BIOMAC rozhodne ihned, ve
složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba
přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
Reklamaci včetně odstranění vady BIOMAC vyřídí bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po
uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem - takové prodloužení
nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí této lhůty se
má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva,
jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit. Tato lhůta není závazná ke
Kupujícímu-podnikateli, kdy o reklamaci bude rozhodnuto nejpozději do 40ti dnů
ode dne uplatnění reklamace.
BIOMAC vydá Kupujícímu-spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy
byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je
požadován, a to emailem, bezprostředně po přijetí reklamace (v případě osobního
uplatnění je předáno ihned); dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace,
včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění
zamítnutí reklamace.
Kupující má právo na úhradu nutných nákladů (zejména poštovného,
které uhradil při odeslání reklamovaného zboží), které mu vznikly v souvislosti
s uplatněním oprávněných práv z odpovědnosti za vady (doporučujeme požádat
nejdéle do 30ti dnů po vyřízení reklamace - zákonná lhůta tím není dotčena) a
byly vynaloženy skutečně a účelně. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady
věci má spotřebitel také právo na úhradu nákladů k tomuto
odstoupení.
Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu
trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje.
Byla-li reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové,
záruční doba se prodlužuje o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se
počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace,
tedy doby, kdy byl Kupující povinen věc převzít. O vyřízení je zákazník
informován e-mailem, který uvedl již při nákupu.
Po vyřízení reklamace BIOMAC informuje o ukončení reklamace
kupujícího buď telefonicky, SMSkou, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno
přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu
Kupujícího.
V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží do jednoho měsíce od
uplynutí doby, kdy měla být reklamace provedena, a byla-li provedena později, do
jednoho měsíce od vyrozumění o jejím provedení (tj. zpravidla do 60ti dnů od
data podání reklamace) je BIOMAC oprávněna účtovat při výdeji reklamace částku
za uskladnění.
Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je Kupující povinen
předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace a musí
prokázat svoji totožnost občanským průkazem nebo platným cestovním
pasem.
V. Spotřební materiál
Je-li obsahem balení či předmětem koupě doplňky či náhradní díly
brané obecně jako spotřební materiál, bývá jeho obvyklá životnost 6 měsíců,
není-li výslovně uvedeno jinak.
Právo Kupujícího reklamovat zboží v zákonné záruční lhůtě tím není
dotčeno. Kupující však musí přihlížet k výše uvedeným skutečnostem, neboť záruka
se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním věci a nelze ji tak
zaměňovat se životností výrobku. Životnost zboží představuje náchylnost k
opotřebení způsobené obvyklým užíváním. Pokud zboží používáte (nikoliv
vlastníte) déle než je obvyklá životnost, je pravděpodobné, že vzniknuvší vada
je důsledkem běžného opotřebení, avšak není vyloučeno, že se skutečně jedná o
záruční vadu. BIOMAC vždy v odůvodnění případného zamítnutí reklamace uvede, zda
se jednalo o vadu způsobenou obvyklým opotřebením.
Výše uvedená obvyklá živostnost je Prodejcem vždy uvedena i u
nabízeného zboží, jinak se nemá možnost této živostnosti
dovolávat.
VI. Bezplatný servis
Na produkty prodávané s delší zárukou než 24 měsíců je zajišťován
po uplynutí lhůty 24 měsíců tzv. bezplatný servis. V případě vady zboží po lhůtě
24 měsíců bude takový produkt přijat do servisu a bude opraven nebo vyměněn za
jiný kus se stejnými nebo lepšími parametry. Pokud ani jedno z těchto řešení
nebude možné, bude vystaven dobropis. Prodávající se zavazuje takovýto servis
ukončit ve lhůtě 35 dnů od přijetí zboží - po uplynutí této lhůty má kupující
právo od smlouvy odstoupit.
VII. Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád je platný od 1. 1. 2017 a ruší platnost
předchozích reklamačních řádů.
Tento reklamační řád je k dispozici v sídle BIOMAC nebo jako dokument na www.BIOMAC.cz.